Reklama

Rozwój intelektualny wiąże się ściśle i wpływa na rozwój fizyczny rocznego dziecka, rozwój społeczny rocznego dziecka i umiejętności jakie może posiadać roczne dziecko. W rozwoju intelektualnym rocznego dziecka możemy zauważyć bardzo znaczące postępy.


Roczne dziecko:


·zaczyna posługiwać się przedmiotami zgodnie z ich przeznaczeniem;
·zaczyna wymawiać ze zrozumieniem pewne słowa złożone z powtarzających się sylab, np. ma-ma, ta-ta, be-be itp.
·rozumie pewne abstrakcyjne słowa tj. głodny, poczekaj, szybciej;
·potrafi wykonać pewne czynności w określonej kolejności;
·wkracza w fazę myślenia przyczynowo-skutkowego (słownik pojęć pedagogiczno-psychologicznych cz. I)
·wykonuje czynności w coraz bardziej celowy sposób;
·dziecko jest coraz bardziej samodzielne, sprzeciwia się zasadom, tzn. że myśli samo za siebie;
·potrafi wykonać proste polecenia, np. „chodź do mamusi”, „otwórz buzie”, „daj misia”;
·potrafi poradzić sobie z prostymi problemami;
·potrafi sortować i klasyfikować obiekty;
·potrafi uogólniać, np. na wszystko co wiąże się z gorącem mówi si;
·potrafi rozpoznawać głosy zwierząt i nazywać je przy użyciu wyrazów dźwiękonaśladowczych, np. hau-hau, miał itp.
·reaguje na emocje rodziców, poznaje gdy go chwalimy lub gdy nie jesteśmy zadowoleni.

Rozwój intelektualny możemy wspomóc poprzez wspomaganie rozwoju  mowy.

Zobacz inne pomysły na prezent: