Reklama

Dziecko po ukończeniu 1 r. ż. zaczyna chodzić, porusza się samodzielnie, przez co zaczyna mieć większy kontakt z innymi rówieśnikami i z otaczającym je światem. Rozwój intelektualny rocznego dziecka sprawia, że dziecko coraz więcej rozumie, potrafi w coraz sprawniej komunikować się ze światem, następuje znaczący rozwój mowy  u rocznego dziecka.


Jak wygląda rozwój społeczny rocznego dziecka:


·zaczyna interesować się innymi dziećmi;
·nie potrafi jeszcze bawić się wspólnie z innymi dziećmi;
·dzieci naśladują swoje zachowania, próbują coś do siebie powiedzieć
·bawią się  obok siebie ale nie wspólnie;
·pojawiają się kłótnie o zabawki, dzieci nie rozumieją, że coś nie należy do nich;
·najbardziej potrzebują kontaktu z rodzicami;
·dziecko rozpoznaje swoje zabawki, ubrania;
·potrafi rozpoznać swoje odbicie w lustrze;
·rozpoznaje obcych ludzi;
·potrafi rozróżniać osoby według ich płci, cech charakterystycznych tj. broda, okulary;