Grafomotoryka to określenie opisujące zdolność wykonywania różnorodnych czynności ruchowych. Aby ćwiczyć tą zdolność u dzieci i jak najlepiej przygotować je do nauki pisania, powstały ćwiczenia usprawniające grafomotorykę rąk. Są to proste i ciekawe zabawy i ćwiczenia, które każdy z łatwością wykona.
Bardzo cennym ćwiczeniem grafomotoryki rak jest kolorowanie i malowanie tak uwielbiane przez dzieci. Pomogą w tym na przykład specjalne karty do rysowania i pisania (od 4,92 PLN) przygotowane przez edukacyjny portal dla dzieci www.Bazgroszyt.pl. Znajdziecie tam wiele zadań, które poprawią grafomotorykę ręki dziecka. Twoje dziecko będzie w naturalny sposób trenować precyzję ruchu, spostrzegawczość, koordynację oraz koncentrację, decydujące o jakości i tempie pisania w późniejszych latach. W zadaniach proponowanych przez Bazgroszyt.pl tradycyjne „szlaczki” zostały wplecione w zabawne historyjki rysunkowe i kreatywne malowanki. W całej przygodzie z literkami i cyferkami towarzyszą dzieciom przyjaźni Kredko-bohaterowie: Rysek, Kredzia i Kolorozaurus. Walorem ćwiczeń jest ich otwarty charakter – zawsze jest miejsce na inwencję dziecka, szukanie ciekawych i pomysłowych rozwiązań.
Co proponuje portal Bazgroszyt.pl
- Do wyboru są zróżnicowane tematycznie edukacyjne karty do nauki pisania w formacie PDF, do wydrukowania po załogowaniu w serwisie.
- Produkt zawiera zadania typu „rysuj po śladzie”, różnorodne szlaczki oraz ćwiczenia otwarte, które rozwijają dziecięcą wyobraźnię i pogłębiają wiedzę o otaczającym świecie. Zanim zacznę pisać stanowi doskonałe przygotowanie do nauki pisania.
- Karty można drukować wielokrotnie i wypełniać na wiele różnych sposobów. Dzięki temu dzieci są motywowane do poszukiwania ciągle to nowych rozwiązań.
Kup tu...
Już od najmłodszych lat można wspomagać rozwój grafomotoryki. Jak to zrobić?
- dbajmy o zdrowie i ogólny rozwój dzieci
- Uczmy dziecko samodzielnego wykonywania różnorodnych czynności jak: ubieranie i rozbieranie się, zwłaszcza skarpetek i rajstop, zapinanie guzików, zasuwanie zamków, sznurowanie i zawiązywanie butów, przypinanie i odpinanie klamerek, zatrzasków, nap; samodzielne mycie i wycieranie rąk, samodzielne jedzenie, pomaganie w drobnych pracach domowych wymagających koordynowania oczu i rąk (układanie przedmiotów, wycieranie kurzu, mycie owoców, przekładanie do pojemników itp.).
Różnorodne sprawności psychomotoryczne (tj.: orientacja w przestrzeni, pamięć ruchowa, zręczność rąk, pamięć wzrokową, spostrzegawczość, koordynacja wzrokowo-ruchowa) rozwija u malca zabawa. Odpowiednie są przykładowe zabawy:
- układanie z klocków, z patyczków, z drucików itp.
- układanie puzzli z drobnych części,
- konstruowanie i budowanie z klocków,
- majsterkowanie (przybijanie, sklejanie, zszywanie),
- lepienie plasteliną, gliną, modeliną, ciastem, śniegiem, mokrym piaskiem,
- malowanie farbami; palcami i pędzlem,
- rysowanie kredkami i ołówkiem, kredą, węglem rysunkowym, patykiem na piasku,
- nawlekanie koralików, wciskanie przedmiotów w otworki,
- grę w bierki, w pchełki, skaczące kapturki,
- grę w serso, w ringo, w kręgle, dwa ognie, koszykówkę, badmintona, piłkę nożną,
- składanie papieru techniką origami.
Jak dowodzą badania, najlepszy okres dla rozwijania naszej zdolności uczenia się to ten przed rozpoczęciem nauki w szkole. Większość połączeń nerwowych mózgu kształtuje się w pierwszych latach życia – 50% naszej zdolności uczenia się rozwija się w ciągu pierwszych 4 lat, kolejne 30% do ukończenia 8 lat. A zatem warto ćwiczyć!
Więcej na:
www.bazgroszyt.pl
www.facebook.com/mowimyobrazami
www.facebook.com/bazgroszyt