Od dłuższego czasu wiele firm pracuje nad urządzeniami, systemami sterowanymi głosem, które mają być alternatywą dla sterowania zdalnego czy przy użyciu smartfonów.
Podobny system wprowadził już Amazon w Stanach Zjednoczonych . Tak zwana domowa asystentka – Echo , którą można wykorzystać i do sterowania muzyką, jaki i zamówienia jedzenia.
Google w najbliższym zamierza pokazać bardzo lekki system operacyjny Brillo. Będzie on nie tylko zajmował bardzo mało miejsca, ale będzie również przeznaczony dla urządzeń „Internetu rzeczy” ( to koncepcja, która zakłada, że urządzenia domowe będą mogły zbierać i wymieniać się danymi, i nie chodzi tu tylko o smartfony, ale to takie urządzenia jak pralki, lodówki czy nawet zamki w drzwiach).
21 maja Google a dokładnie Richard Waayne DeVaul złożył patent zabawki, która będzie mogła kontrolować inne urządzenia podłączone przez wi-fi. wzorcem dla "inteligentnej” zabawki był Miś Teddy,z filmu Stevena Spielberga - "A.I. Sztuczna inteligencja", który po raz pierwszy pojawił się na ekranach kin w 2001 roku. Zabawki te jak można przeczytać w samym wniosku patentowym : „urządzenie może kierować swój wzrok w stronę źródła zamieszania, a następnie interpretować polecenia za pośrednictwem serwera i kierować je do ośrodka kontroli medialnej"
W zabawce miałyby się zostać zamontowane kamery, mikrofon, głośniki, silniki, dzięki czemu będzie w stanie poruszać się, śledzić wydarzenia w domu, czy odpowiadać na pytania. Zabawka rozmawiająca z dzieckiem. Nie będzie odtwarzać wcześniej zaprogramowanych dialogów, czy powtarzać w kółko te same zwroty. Produkt ma się opierać o technologię rozpoznawania głosu i przetwarzania danych w chmurze.
Najpierw specjalny zespół ma przygotować odpowiedzi na pytania, które dzieci często zadają, a później analizowane będą dane pojawiające się w chmurze, w wyniku czego firmy dowiedzą się, o co pytają dzieci i na tej podstawie będą rozbudowywać bazę odpowiedzi zabawki.
Dziecko będzie miało możliwość nie tylko rozmowy z zabawką, ale również będzie mogło wydawać jej polecenia jak włączenia telewizora czy zmianą kanału na ulubione bajki.